Recenzia na detskú knižku Mein großes Wörterbuch Tiere od autorky Susanne Gernhäuser

Pridané Mirka 05/12/2016 1 Komentár

Recenzia na detskú knižku mein großes Wörterbuch Tiere od autorky Susanne Gernhäuser

Knižka má tvrdú väzbu, jednotlivé strany knižky sú tiež tvrdé a pevné - presne pre vekovú skupinu detí od 2 do 4 rokov. Na každej dvojstrane sa knižka zaoberá inou oblasťou, kde sa vyskytujú zvieratká: hospodársky dvor, lúka, rybník, les, horská oblasť, vodný svet, džungľa, savana, púšť, polárne oblasti, stopy zvierat, zvuky zvierat, kde zvieratá bývajú a samice s mláďatkami. Každá dvojstrana ma krátky popis, čo sa na nej nachádza a celá kniha je vedená skôr encyklopedickým štýlom. Vyzdvihujem zaoblené hrany knihy, ktoré sú nie len praktické pri páde knihy na zem a nezničia sa, ale sú aj bezpečné a dieťa sa o ostré hrany nemá ako zraniť.

Knižka je oficiálne venovaná deťom od 2 rokov, ale je vhodná aj pre detičky od 6 mesiacov, prípadne 1 roka, rada si v nej však listuje aj už skoro 7 ročná dcéra. Je však trochu ťažká a veľká, váhu má okolo 700 g, rozmery okolo 36x38 sm, hrúbka zhruba 3cm, takže malému dieťatku nie je vhodná do ruky, jedine ak je niekde položená na zemi alebo na stole. Na druhej strane mi veľmi vyhovovalo, že to nie je "kabelkové" balenie knihy, ale normálna kniha, ktorá má viac ako 4 strany, má až 30 strán a je v nej vždy čo pozerať. Keď ideme niekam autom, skoro vždy si berieme knihy z tejto série, sú pevné, dostatočne rozsiahlne na to, aby sa deti nenudili už po pár minútach čitania. Vysoko oceňujem aj detailné spracovanie, nielen ilustrácii, ale aj kreatívnu snahu autora aj o inú aktivitu ako je čitanie: s deťmi sme si radi porovnávali, aké zvuky robia zvieratká na Slovensku (napr. psík Hav) a aké v Nemecku (psík - Wau), páči sa mi strana so stopami zvieratok v snehu: vždy sme zakryli stopy a hádali sme, ktorá stopa patrí k danému zvieratku. Dvojstrana s maminkami a mláďatkami je u nás veľmi populárna a hrávali sme hru a párovali, ktoré mláďatko patrí k akej maminke - aj neštandardnejšie zvieratká ako napr. lienka a žaba. Slovná zásoba je veľmi pokročilá vzhľadom k vekovej skupine detí, v ktorej je určená a rozhodne si v knihe nájdete niečo nové aj samy pre seba. Z knihy sa dobre stavia hrad, dom alebo nejaká ohrada - syn takto začal "čítať" knihy, najskôr niečo postaval a pri búraní sa do nich aj pozrel :-)

Hodnotenie dieťaťa (6r.): Najviac sa mi páči hospodársky dvor a maminky a malé zvieratká.

Hodnotenie dieťaťa (3r.): Bez hodnotenia. Zbadal knihu o autách z rovnakej série a nemal záujem listovať v knihe. :-)

Moje hodnotenie: Pomer ceny knihy a ponúkaných možností - či už čítania, hier alebo priamo rozsiahlosť knihy hodnotím veľmi priaznivo. Som zvyknutá, že nemecké knižky aj pri menšej veľkosti stoja minimálne od 6 až 7 € a viac a tak mi cena tesne nad 10 € pri veľkej knihe a danom spracovaní pripadá priaznivá. Odporúčam aj ako učebný materiál pre učiteľov a lektorov nemčiny.

Recenzie píšem z pohľadu maminy dvoch malých detí, ktorej záleží na tom, aby si deti nenásilnou formou obľubili čítanie, knihy, kultúru a vzdelávanie a postupom času sa z takejto aktivity možno stala záľuba na celý život.