Recenzia na detskú knižku Susanne Gernhäuser: Mein großes Bilder-Wörterbuch: Fahrzeuge

Pridané Mirka 07/12/2016 0 Komentár

Knižka je z rovnakej série ako kniha o zvieratách z predošlej recenzie, má tiež tvrdú väzbu, jednotlivé strany knižky sú rovnako tvrdé a pevné - presne pre vekovú skupinu detí od 2 do 4 rokov. Na každej dvojstrane sa knižka zaoberá inou oblasťou, kde sa vyskytujú autá a rôzne dopravné prostriedky: letisko s dialnicou, autá zo stavby, stavba a stanica, čo všetko robí bager, a aké druhy bagrov máme, pohľad na hospodársky dvor z balóna, čo všetko robí traktor, hasičské auto, hasenie požiaru v dome, aké rôzne záchranné dopravné prostriedky poznáme, rôzne druhy čistiacich áut, akú stopu majú jednotlivé pneumatiky rôznych druhov áut a bagrov, čo sa deje na pumpe, ako sa autá opravujú a na čom jazdia jednotlivé povolania (policajt, pretekár...). Každá dvojstrana ma krátky popis, čo sa na nej nachádza, popisy sú kratšie ako pri knihe z rovnakej série Zvieratá a celá kniha je tiež vedená encyklopedickým štýlom. Opäť vyzdvihujem zaoblené hrany knihy, ktoré sú nie len praktické pri páde knihy na zem a nezničia sa, ale sú aj bezpečné a dieťa sa o ostré hrany nemá ako zraniť.

Knižka je oficiálne venovaná deťom od 2 rokov, je však vhodná aj pre detičky od 6 mesiacov, prípadne 1 roka. Je pomerne ťažká a veľká, váhu má okolo 700 g, rozmery okolo 36x38 sm, hrúbka zhruba 3cm, takže malému dieťatku nie je vhodná do ruky,jedine, ak je niekde položená na zemi alebo na stole. Na viac ako 30 strách je vždy čo pozerať. Detailné spracovanie je tak podrobné, že dokážete na jednej strane stráviť aj vyše polhodinu a stále sa máte s dieťatkom o čom rozprávať. Ilustrácie sú opäť dôsledne prepracované a cítiť za nimi veľmi kvalitne odvedenú prácu. Kreativita autora sa ukázala aj v tejto knihe: s deťmi radi pozeráme a hádame stopy jednotlivých pneumatík: auta, motorky, bagra, terénneho auta, snehového pluhu, detského odrážadla, či bicykla alebo hráme hru, ktoré auto patrí k určitému povolaniu, keďže na poslednej strane knihy sú rôzne povolania a autá k nim prislúchajúce a deti ich majú spolu spárovať.

Slovná zásoba je veľmi pokročilá vzhľadom k vekovej skupine detí, v ktorej je určená a som si istá, že si v knihe nájdete nové výrazy aj Vy. Osobne som nevidela spolu toľko druhov bagrov a iných nákladných áut, ktoré viem pomenovať v slovenčine iba ako nákladné auto, bager, či žeriav a nemčina má pre každý prostriedok vlastný názov. Sama som bola prekvapená, koľko druhov rôznych áut existuje. Z knihy sa tiež dobre stavia hrad, dom alebo nejaká ohrada, ale syn to nevyužil pri tejto knihe, nakoľko keď narazil na túto knihu, tak zabudol, že si niečo chcel stavať a začal si v nej listovať.

Hodnotenie dieťaťa (6r.): Najviac sa mi páči stopy pnaumatík a hádanie, ktoré auto patrí k akému povolaniu

Hodnotenie dieťaťa (3r.): Dvojstrana s požiarom, hasičskými autami, pollicajnými autami a sanitkami jednoznačne vedie a vlastne syn si v tento knihe listuje prakticky stále alebo ju nosí z miestnosti do miestnosti, keďže miluje autá, sanitky, požiarnicke autá.

Moje hodnotenie: Pomer ceny knihy a ponúkaných možností - či už čítania, hier alebo priamo rozsiahlosť knihy hodnotím veľmi priaznivo. Som zvyknutá, že nemecké knižky aj pri menšej veľkosti stoja minimálne od 6 až 7 € a viac a tak mi cena tesne nad 10 € pri veľkej knihe a danom spracovaní je vyhodná a knihu odporúčam zvlásť pre malých chlapcov, ktorí majú radi autá a chcete ich priviesť aj k čítaniu.

Recenzie píšem z pohľadu maminy dvoch malých detí, ktorej záleží na tom, aby si deti nenásilnou formou obľubili čítanie, knihy, kultúru a vzdelávanie a postupom času sa z takejto aktivity možno stala záľuba na celý život.