Recenzia na detskú knižku Daniela Prusse: Mein großes Bilder-Wörterbuch: Bauernhof

Pridané Mirka 07/12/2016 0 Komentár

Je to tretia kniha zo 4 kníh v danej sérii od Ravensburger. Autorka je iná a cítiť trochu aj iný druh spracovania témy. Na prvý pohľad ma zaujala asi najmenej zo všetkých 4 tém, možno som už trochu rozmaznaná detailným až perfektionalistickým spracovaním knihy Fahrzeuge z rovnakej série, že mi klasické spracovanie témy pripadá ako menej dôsledné.

Knižka má tvrdú väzbu, jednotlivé strany knižky sú tiež tvrdé a pevné - veková skupina detí od 2 do 4 rokov. Na každá dvojstrana má spracovenia inej oblasti: hospodársky dvor, vonku na poli, čo všetko vie urobiť traktor,čo dozrieva na dvore, v obchode s potravinami, ako dozrieva obilie a ako sa pečie chlieb, čo sa deje v stajni, čo žerú jednotlivé zvieratá, kde žijú sliepky a prasiatka, a ako sa narodí z vajíčka kuriatko, čo dozrieva na jeseň, čo všetko môžeme robiť cez prázdniny na dvore, výstava poľnohospodárskych strojov, na salaši (v prípade knihy ide skôr o alpskú krajinu) a čo rastie v danej krajine. Popis na dvojstranách je rozhodne rozsiahlejší ako pri autách a kniha je opäť vedená príjemným encyklopedickým štýlom. Vyzdvihujem zaoblené hrany knihy, ktoré sú nie len praktické pri páde knihy na zem a nezničia sa, ale sú aj bezpečné a dieťa sa o ostré hrany nemá ako zraniť.

Knižka je oficiálne venovaná deťom od 2 rokov, ale je vhodná aj pre detičky od 6 mesiacov, prípadne 1 roka, ešte len uvidím, či zaujme aj skoro 7 ročné dievča. Je však trochu ťažká a veľká, váhu má okolo 700 g, rozmery okolo 36x38 sm, hrúbka zhruba 3cm, takže malému dieťatku nie je vhodná do ruky, jedine ak je niekde položená na zemi alebo na stole. Na druhej strane mi veľmi vyhovovalo, že to nie je "kabelkové" balenie knihy, ale normálna kniha, ktorá má viac ako 4 strany, má až 30 strán a je v nej vždy čo pozerať. Detailné spracovanie opäť cítiť a prekvapila ma napríklad informácia o porovnaní rastu obilia a zemiakov, či iných informácii pri 2 ročných deťoch, na druhej strane to dáva rodičovi pomerne dosť veľký priestor sa venovať len jednej strane a tak detailnom spracovaní stráviť rozprávaním o obrázku aj pol hodinu. Kreativita autora ostala zachovaná aj v tejto knihe a okrem čítania sa môžu rodičia s deťmi venovať aj hre, kde deti poznávajú na čom rastie kakao, ako rastie ryža a dokonca aj ako sa prepravujú na diaľku k nám, zaujala ma aj strana, kde deti môźu hádať, ktoré zviera žerie jablká, listy, či ďatelinu s prasličkou.

Slovná zásoba je pokročilá vzhľadom k vekovej skupine detí, v ktorej je určená, nie tak veľmi ako pri knihe o Autách, na druhej strane bežne využiteľné výrazy deti použijú ako prvé v slovnej zásobe v nemčine, nakoľko sa jedná jednu z najvyužívanejšíchj tém v živote. Knihu odporúčam aj ako učebný materiál pre učiteľov a lektorov nemčiny, nakoľko témy sú v knihe pekne detailne spracované a jedná sa o tému z bežného života. 1 až 3 ročné deti radi stavajú z knižiek domčeky a táto kniha je veľmi pevná a tvrdá aj sa stavanie, uvidím, či bude syn stavať hrad alebo skôr čítať, nakoľko má danú knihu dostať pod stromček a sama som zvedavá ja jeho reakciu :-)

Hodnotenie dieťaťa (6r.): zatiaľ žiadne, doplním po prijatí darčeka, kniha je určená pod stromček pre syna

Hodnotenie dieťaťa (3r.): zatiaľ žiadne, doplním po prijatí darčeka

Moje hodnotenie: Pomer ceny knihy a ponúkaných možností - či už čítania, hier alebo priamo rozsiahlosť knihy hodnotím priaznivo. Nemecké knižky aj pri menšej veľkosti stoja minimálne od 6 až 7 € a viac a tak mi cena tesne nad 10 € pri veľkej knihe a danom spracovaní pripadá priaznivá a rozhodla som sa aj tentokrát vyskúšať overenú sériu kníh, ktorá už mala úspech u detí pred tým.

Recenzie píšem z pohľadu maminy dvoch malých detí, ktorej záleží na tom, aby si deti nenásilnou formou obľubili čítanie, knihy, kultúru a vzdelávanie a postupom času sa z takejto aktivity možno stala záľuba na celý život.